PARKOLÓ TETŐ

További területeket nyerhetünk és használhatunk ki parkolók és utak számára.

Napjaink tervezői már természetesnek tartják a lapostetők parkolóként vagy más hasznos felületként való hasznosítását. Egy hagyományos módon megépített tetőparkoló első látásra nem is feltétlenül tűnik kihasznált tetőfelületnek. Ebben rejlik a helyes építészi és a meglévő felületeket helyesen kihasználó kivitelezői munka ereje.

Autóval is járható tetőknél a hőszigetelés nemcsak csökkenti a kondicionált terek hőveszteségét, hanem védi a vízszigetelést a mechanikai károsodásoktól is. Vékony rétegekben még a minimális hőszigetelés is megakadályozza a páralecsapódást a fűtetlen részeken miközben megóvja a vízszigetelést.

A várható terhelést számításba kell venni a hőszigetelés megválasztásakor. A terhelés méretétől és a választott burkolati réteg típusától függően, amely nagyban befolyásolja a terhelés eloszlását, magas (500 kPa) vagy rendkívül magas (700 kPa) nyomószilárdságú termék használata indokolt.

Rendszerek

Az OPTIMO rendszer

Az OPTIMO tetők optimális rétegrendű lapos tetők, ahol a kívánt lejtést a nehéz lejtésbeton helyett a FIBRANxps lejtésképző táblákkal oldják meg.

A lapos tető terhelésének csökkentése érdekében az OPTIMO rendszer a nehéz és vastag lejtésbetont FIBRANxps INCLINE könnyű lejtésképző hőszigetelő XPS lapokkal helyettesíti, és ezzel tovább javítja a tetőszerkezet hőszigetelő képességét.

CLASSIC rendszer

A hagyományos lapos vagy fordított lapos tető, ahol a kívánt lejtést a lejtésbeton biztosítja.

A hagyományos lapostető rendszer előnye, hogy a vízszigetelő bitumenlemez közvetlenül a lejtésbetonra rögzíthető. Hátránya azonban a lejtésképző beton nagy vastagsága és tömege. Általában a lejtésbetonnak a kifolyónál legalább 5 cm vastagnak kell lennie. A modernebb OPTIMO rendszerben a nehéz beton helyett lejtésképző hőszigetelő táblákat használnak.